W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies

Akceptuje ciasteczka

Centrum Mistrzostwa Informatycznego

Centrum Mistrzostwa Informatycznego

Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej, tj. osób prowadzących zajęcia pozalekcyjne rozwijające zainteresowania informatyczne, a także aktywizacji młodzieży uzdolnionej informatycznie, pobudzania kreatywności oraz promowania współpracy zespołowej w ramach kół informatycznych.

Projekt CMI stanowi kompleksową koncepcję wzmocnienia polskiej edukacji informatycznej ukierunkowanej na kształcenia uzdolnionych uczniów przy zaangażowaniu najlepszych uczelni technicznych w kraju. Dzięki realizacji wskazanych celów projekt wzmocni u uczniów chęć rozwoju zainteresowań z zakresu algorytmiki i programowania, posłuży także upowszechnieniu idei konkursów informatycznych oraz wyłoni zespoły zdolne do podjęcia rywalizacji w zawodach informatycznych na poziomie krajowym oraz ogólnoświatowym.

Projekt skierowany jest do nauczycieli szkół podstawowych, ponadpodstawowych, nauczycieli akademickich oraz innych osób dorosłych wykazujących predyspozycje do pracy oraz zainteresowania pracą z wybitnie uzdolnioną młodzieżą - uczniów z klas IV-VI szkół podstawowych, uczniów klas VII-VIII szkół podstawowych. Z naszej szkoły w projekt zaangażowanych jest 14 uczniów z klasy IV i VI.

Rok 2021/2022 

Kolejny raz uczniowie naszej szkoły rozpoczęli przygodę z Centrum Mistrzostwa Informatycznego. 9 śmiałków podjęło wyzwanie i będą poznawać oraz pogłębiać wiedzę informatyczną. Pierwsze zajęcia odbyły się 23 października i mimo, że była to sobota uczniowie bardzo chętnie przyszli do szkoły na zajęcia. Oczywiście nie mogło zabraknąć naszych ulubionych klocków Wedo 2.0, dzięki którym rozbudzamy swoje zdolności konstruowania robotów zgodnie z instrukcjami. Za każdym razem podnosimy sobie poziom trudności, a następnie programujemy nasze roboty. Największą atrakcją zajęć była zabawa kostką MERGE Cube, którą uczniowie wykonali samodzielnie i dzięki darmowym aplikacją Obiect Viewer Explorer poznawali wirtualną rzeczywistość. Wirtualna rzeczywistość to trójwymiarowy obraz stworzony przy wykorzystaniu technologii informatycznej. Kolejne spotkanie z Centrum Mistrzostwa Imformatycznego już w najbliższą sobotę.

  

   

Dzisiaj pomimo ładnej jesiennej pogody uczniowie klasy IV i V uczestniczyli od godziny 9:00 do 11:15 w kolejnych zajęciach w ramach kółka Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Uczestnicy pogłębiali wiedzę związaną z wirtualną rzeczywistością. Jest to obraz sztucznej rzeczywistości stworzony przy wykorzystaniu technologii informatycznej. Polega na multimedialnym kreowaniu komputerowej wizji przedmiotów, przestrzeni i zdarzeń. Może on reprezentować zarówno elementy świata realnego (symulacje komputerowe), jak i zupełnie fikcyjnego (gry komputerowe). Podczas zajęć kostka Merge Cube oraz okulary VR, które uczniowie własnoręcznie złożyli przeniosły ich w wirtualny świat. Oczywiście na zajęciach nie mogło zabraknąć super zabawy z programowaniem dzięki programowi Scratch, który jest wizualnym językiem programowania.

      

  

    

Zajęcia CMI z Lego WeDo są realizowane w formie zabawy z robotami – od projektu, przez budowę i testy działania robota. Dzięki wykorzystaniu klocków Lego podczas zajęć, oprócz rozwijania zdolności programistycznych, rozwijamy koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę małą i myślenie przestrzenne.

   

  

Choć do świąt jeszcze daleko u nas Na zajęciach z CMI zrobiło się świątecznie zainspirowani wyzwaniami adwentowymi https://www.facebook.com/.../permalink/1007208633468880/ przystąpiliśmy do działania i to efekty naszej pracy.

      

    

Dziś na zajęciach z CMI uczniowie korzystając z gotowych instrukcji oraz poglądowych filmików z You Tube konstruowali i programowali nowoczesne zaprzęgi św. Mikołaja. Zabawa była świetna.

      

    

Kolejne zajęcia za nami. Dziś zabawa w Scratch, zainspirowani pogada uczestnicy stworzyli samodzielnie grę "Łapiemy śnieżki". Oto efekty naszej pracy ????

      

   

oto nasza gra :)

https://scratch.mit.edu/projects/615326920
 

FERIE 2022 Z CMI

Podczas feryjnych zajęć z kółka informatycznego w ramach programu Centrum Mistrzostwa Informatycznego uczniowie Szkoły Podstawowej w Joninach pracują z zestawem robotów edukacyjny STEAM CORE. Zawiera on 3 roboty mBot-S Explorer Kit oraz szereg dodatkowych czujników i elementów konstrukcyjnych zwiększających możliwości robotów. Uczniowie uczestniczący w zajęciach złożyli własnoręcznie roboty i przystąpili do programowania swoich nowych przyjaciół. Roboty mBot-S Explorer Kit mogą być używane na różnych etapach edukacji. Programowane są w graficznym środowisku mBlock zgodnym ze Scratch. Roboty te mogą być łatwo rozbudowywane o dodatkowe czujniki, moduły i elementy konstrukcyjne Makeblock. Solidna metalowa konstrukcja zapewnia bezproblemową eksploatację w najbardziej wymagających szkolnych warunkach. Uczniowie poprzez naukę rozwiązywania problemów za pomocą tworzonych programów uczą się rozwijania wyobraźni i tworzenia algorytmów (etapów) rozwiązania danego zadania. Udział w tych zajęciach nie tylko rozwija umiejętności komputerowe dzieci, ale także nauczy logicznego myślenia i pomaga zrozumieć metody rozwiązywania zadań matematycznych.
   

    

Na zajęciach uczniowie poznali platformę www.tinkercad.com gdzie samodzielnie wykonali projekty breloczków w grafice 3D, które następnie zostały wydrukowane na drukarce 3D. Drukarka została zakupiona do szkoły w ramach programu ministerialnego Laboratoria Przyszłości.

     

Nauka programowania jest świetnym sposobem na rozwijanie kompetencji analitycznych i nie tylko. Scratch to edukacyjny język programowania, który w prosty i przyjemny sposób umożliwia przyswajanie tajników kodowania. Dziś na zajęciach wykorzystaliśmy zasoby platformy RoboCamp. Poznaliśmy świat żyraf zbudowaliśmy konstrukcję z klocków Lego Wedo 2.0 następnie programowaliśmy nasze żyrafy w środowisku Scratch. Oczywiście spędziliśmy czas w przyjaznej i miłej atmosferze a drukarka 3D w kąciku drukowała nasze samodzielnie wykonane projekty.
   

  

         ​

Podsumowane zajęcia z Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Zostały rozdane pamiątkowe dyplomy oraz nagrody dla uczestników. Na zakończenie wszyscy uczestniczyli we wspólnym pikniku, na którym można było poczęstować się pizzą.

    

    

2022/2023 kolejny rok w projekcie CMI

W pierwszą sobotę października rozpoczynamy w szkole cykl zajęć w ramach projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Dziś uczniowie naszego kółka informatycznego udali się do Tarnowa na Festiwal Nauki i Techniki.
Uczniowie zwiedzili strefę wystawienniczo-warsztatową "Pasaż Odkryć":
• Sala "Ciekawość" - ks. Prof. Michał Heller, oś tematyczna: astronomia, kosmologia, filozofia
• Sala "Poszukiwanie" - prof. Karol Olszewski, oś tematyczna: chemia
• Sala "Kreowanie" - Jan Głuszak Dagarama, oś tematyczna: wyobraźnia, architektura, historia
• Sala "Realizacja" - Jan Szczepanik, oś tematyczna: technika, maszyny, wynalazczość
• Sala "Aplikacja" - Tarnowianie, oś tematyczna: współczesne wynalazki i odkrycia.
Ostatnim punktem festiwalu była możliwość uczestniczenia w zajęciach w strefie programowania "Klocki LEGO" co naszych uczniów bardzo interesuje.
   
 
 
 
   
 
Ciekawość poznawczo-badawcza stanowi podstawę do eksploracji świata, w którym żyjemy, a jeszcze bardziej do zgłębiania tajemnic kosmosu, którego cząstką jest planeta Ziemia. Obszar ten jest tajemnicą i zagadką stale odkrywaną i poznawaną. Dziś na zajęciach z CMI uczniowie konstruowali i programowali sondy i łaziki kosmiczne z klocków Wedo. Może kiedyś w przyszłości sonda lub łazik naszej konstrukcji będzie badał powierzchnię Marsa.
      
 
 
 
 

© 2022 Wszystkie prawa zastrzeżone przez SP w Joninach
design: bestudio.pl