W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies

Akceptuje ciasteczka

Centrum Mistrzostwa Informatycznego

Centrum Mistrzostwa Informatycznego

Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej, tj. osób prowadzących zajęcia pozalekcyjne rozwijające zainteresowania informatyczne, a także aktywizacji młodzieży uzdolnionej informatycznie, pobudzania kreatywności oraz promowania współpracy zespołowej w ramach kół informatycznych.

Projekt CMI stanowi kompleksową koncepcję wzmocnienia polskiej edukacji informatycznej ukierunkowanej na kształcenia uzdolnionych uczniów przy zaangażowaniu najlepszych uczelni technicznych w kraju. Dzięki realizacji wskazanych celów projekt wzmocni u uczniów chęć rozwoju zainteresowań z zakresu algorytmiki i programowania, posłuży także upowszechnieniu idei konkursów informatycznych oraz wyłoni zespoły zdolne do podjęcia rywalizacji w zawodach informatycznych na poziomie krajowym oraz ogólnoświatowym.

Projekt skierowany jest do nauczycieli szkół podstawowych, ponadpodstawowych, nauczycieli akademickich oraz innych osób dorosłych wykazujących predyspozycje do pracy oraz zainteresowania pracą z wybitnie uzdolnioną młodzieżą - uczniów z klas IV-VI szkół podstawowych, uczniów klas VII-VIII szkół podstawowych. Z naszej szkoły w projekt zaangażowanych jest 14 uczniów z klasy IV i VI.

Kolejny raz uczniowie naszej szkoły rozpoczęli przygodę z Centrum Mistrzostwa Informatycznego. 9 śmiałków podjęło wyzwanie i będą poznawać oraz pogłębiać wiedzę informatyczną. Pierwsze zajęcia odbyły się 23 października i mimo, że była to sobota uczniowie bardzo chętnie przyszli do szkoły na zajęcia. Oczywiście nie mogło zabraknąć naszych ulubionych klocków Wedo 2.0, dzięki którym rozbudzamy swoje zdolności konstruowania robotów zgodnie z instrukcjami. Za każdym razem podnosimy sobie poziom trudności, a następnie programujemy nasze roboty. Największą atrakcją zajęć była zabawa kostką MERGE Cube, którą uczniowie wykonali samodzielnie i dzięki darmowym aplikacją Obiect Viewer Explorer poznawali wirtualną rzeczywistość. Wirtualna rzeczywistość to trójwymiarowy obraz stworzony przy wykorzystaniu technologii informatycznej. Kolejne spotkanie z Centrum Mistrzostwa Imformatycznego już w najbliższą sobotę.

  

   

Dzisiaj pomimo ładnej jesiennej pogody uczniowie klasy IV i V uczestniczyli od godziny 9:00 do 11:15 w kolejnych zajęciach w ramach kółka Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Uczestnicy pogłębiali wiedzę związaną z wirtualną rzeczywistością. Jest to obraz sztucznej rzeczywistości stworzony przy wykorzystaniu technologii informatycznej. Polega na multimedialnym kreowaniu komputerowej wizji przedmiotów, przestrzeni i zdarzeń. Może on reprezentować zarówno elementy świata realnego (symulacje komputerowe), jak i zupełnie fikcyjnego (gry komputerowe). Podczas zajęć kostka Merge Cube oraz okulary VR, które uczniowie własnoręcznie złożyli przeniosły ich w wirtualny świat. Oczywiście na zajęciach nie mogło zabraknąć super zabawy z programowaniem dzięki programowi Scratch, który jest wizualnym językiem programowania.

      

  

    

Zajęcia CMI z Lego WeDo są realizowane w formie zabawy z robotami – od projektu, przez budowę i testy działania robota. Dzięki wykorzystaniu klocków Lego podczas zajęć, oprócz rozwijania zdolności programistycznych, rozwijamy koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę małą i myślenie przestrzenne.

   

  

Choć do świąt jeszcze daleko u nas Na zajęciach z CMI zrobiło się świątecznie zainspirowani wyzwaniami adwentowymi https://www.facebook.com/.../permalink/1007208633468880/ przystąpiliśmy do działania i to efekty naszej pracy.

      

    

Dziś na zajęciach z CMI uczniowie korzystając z gotowych instrukcji oraz poglądowych filmików z You Tube konstruowali i programowali nowoczesne zaprzęgi św. Mikołaja. Zabawa była świetna.

      

    

Kolejne zajęcia za nami. Dziś zabawa w Scratch, zainspirowani pogada uczestnicy stworzyli samodzielnie grę "Łapiemy śnieżki". Oto efekty naszej pracy ????

      

   

oto nasza gra :)

https://scratch.mit.edu/projects/615326920

 

© 2022 Wszystkie prawa zastrzeżone przez SP w Joninach
design: bestudio.pl